Kod bloklarında kostüm geçişlerini nasıl sağlarım?

  • 20 defa tekrarla
  • kostüm1 kılığına geç
  • ?
  • kostüm2 kılığına geç
  • ?

Kod bloklarındaki soru işareti gelen yere hangi blok geldiğinde kostümlerin geçişini görebiliriz ?

  • sonraki kostüm
  • kostüm1 kılığına geç
  • görün
  • 0.2 sn bekle

Bu soruyu çözerken, verilen komut blokları arasında hangilerinin ardışık olarak kullanıldığında kostüm geçişlerinin görülebileceğini belirlemek gerekiyor. Kostüm1 ve kostüm2’nin ardı ardına görünmesi için gereken bloklar ve onların akışı üzerine odaklanalım.

Çözüm:

İlk Durum:

  • Kostüm1’e geçilir.
  • Bir sonraki adımda ne olması gerektiğini belirleyecek blok.

Kostüm Geçişi İçin Gerekli Bloklar:

  1. sonraki kostüm: Bu blok, kostüm geçişinin sağlandığı yerdir. Ancak bu başlı başına bir geçiş garantisi değildir, çünkü eğer sadece bir kostüm tanımlanmışsa veya kostüm sırasında bir sonraki kostüm aynı kostümsa, fark görünmeyecektir. Bu, kostüm2’ye geçildikten sonra kullanılacak bloktur.

  2. kostüm1 kılığına geç: Bu blok, kostümün ilk durumunu tekrar seçer. Eğer bu, “kostüm2 kılığına geç” bloğundan sonra tekrar kullanılırsa, kostüm1 ve kostüm2 arasında bir geçiş sağlanmış olur. Ancak soru işareti işaretli yerde bu bloğun kullanımı, doğru bir geçiş sağlamaz çünkü zaten kostüm1’deyiz.

  3. görün: Bu blok, kostümlerin ekran üzerinde görünmesini sağlar. Ancak, bu kodun yerleştirilmesi sadece kostümlerin görünürlüğü ile ilgili olup, geçişin etkin olarak gözlemlenmesini sağlamaz.

  4. 0.2 sn bekle: Bu blok, kostüm geçişlerinin arasında bir bekleme süresi sağlar, böylece kullanıcı kostüm değişimini gözlemleyebilir. Bu blok, soru işaretinin yerine gelmelidir. Çünkü kostüm geçişi yapıldıktan sonra, insan gözünün bu değişikliği algılayabilmesi için arada bir bekleme süresi olmalıdır.

Sonuç:

Verilen seçenekler arasında, 0.2 sn bekle bloğu, kostüm1 ve kostüm2 kılıkları arasında bir geçişin gözlemlenmesini sağlayacak en uygun bloktur. Kostümler arasında geçiş yapıldıktan sonra, geçişin fark edilebilmesi için bir bekleme süresinin olması gereklidir. Bu süre, kullanıcının kostüm değişikliğini fark etmesi için yeterli olacaktır.

TERİMLER:

Kod Bloğu: Programlama eğitimi veya uygulamalarında kullanılan, belirli bir işlevi gerçekleştirmeye yönelik komutların veya kodların parçası.
Kostüm: Bir karakterin ya da nesnenin görünümünü değiştiren grafik veya tasarım.

1 Beğeni

“sonraki kostüm” olması lazım, yoksa kod blokları bekler ve bir işlem yapmaz.