21 Ekim '14,Salı

Konu:
Soru Başlığınız:
Sorunuz:
Derecesi:

Geriye dönmek için tıklayın! Sayfayı yenilemek için tıklayın!
Yazan: PORTY Puan : 45 kp 22 Nisan '04 19:46
UZAY TEKNOLOJİSİNDEKİ SON GELİŞMELER

NASA uzay mekiklerinde hata çıktı:
NASA’nın insanlı uzay araçlarından bazılarında üretim hataları olduğu ortaya çıktı. 2003 yılında meydana gelen Columbia mekiği faciasının ardından üretim hatalarının gündeme gelmesi üzerine uzay mekikleri yeniden fabrikaya gönderildi. Üretim yetkilisi Bill Parsons fren pedallarında çıkan problem ile ilgili soruşturma başlatıldığını açıkladı. Uzay mekiklerinin orjinal parçalarından olan fren pedalları son 30 yılda hiçbir sorun çıkarmamıştı. Eğer mekikler bu şekilde uçuşa kalksalardı, tekerlekler havaya kalkmadan bir facia kaçınılmaz olacaktı. Fren pedalları, mekik inişe geçtiğinde hızı düşürmek için kullanılıyor. Söz konusu hata, pedalların aşırı derecede sıkıştırılmış olmalarından dolayı dirence dayanamamaları olarak açıklandı. Üretim ve montaj NASA labratuvarlarında X ışınları yardımıyla inceleniyor ve pas, üretim hatası ve mikro düzeyde çatlaklara bakılıyor.

ATLANTİS VE DİSCOVERY 2005’TE UZAYDA
Columbia faciasından iki sonra ilk uçuşunu 2005’te gerçekleştirmeyi planlayan NASA, mekikleri yeniden fabrikaya gönderdi. Bu durum, NASA yeni mekiğin uzaya gönderilmesi planında iki hafta kadar gecikmeye yol açacak.
NASA’nın uzaya göndereceği iki araçtan Discovery’nin Atlantis’ten daha önce uzaya çıkması bekliyor. Araçlar ilk etapta Uluslararası Uzay İstasyonu’na astronot taşıyacaklar.
Öte yandan, mekiklerin hortumlarında da bazı problemler olduğu ve yer yer sızmalar belirlendiği ifade edildi.
Uzayda bir okyanus tanrıçası; Sedna:
Güneş Sistemi’nin uçlarında tespit edilen Sedna göktaşının gezegen olup olmadığı araştırılıyor. Adını Eskimo kültüründe okyanus tanrıçası Sedna’dan alan göktaşı, 10 bin 500 Dünya yılı ile Güneş Sistem’nin en uzun yörüngesine sahip. Gezegenin keşfi ile astronomlar arasında yeni bir tartışma başladı. Sedna’nın bir gezegen olup olmadığı üzerine kafa yürüten bilim adamları, bu şekilde gezegen kavramını ve Güneş Sistemi’nin de yapısal özelliklerini gözden geçiriyorlar. GÜNEŞ SİSTEMİ’NİNSINIRINDA
Sedna, 10 bin 500 Dünya yılı süren Güneş’in etrafında bir tam dönüşü esnasında, yıldıza sadece çok kısa bir süre için yaklaşıyor, ancak bi gezegenin ısınmasına yetmiyor.
Gözlem adı 2003 VB12 olan Sedna kızıl parlak bir renge sahip; bilim adamları parlak kızıl rengin, gezegenin bulunduğu Güneş Sistemi’nin dış bölgeleri için oldukça olağandışı bir durum olduğunu belirtiyorlar. Dr. Brown, Sedna gibi Güneş Sistemi’nin sonu sayılacak bir mesafeden Güneş’in hissedilmediğini belirtti. Dr. Brown, Sedna gezegeninde bulunan bir kişinin Güneş’i toplu iğne ucu büyüklüğünde göreceğini ifade ediyor. Bilim adamları Sedna’nın yüzey ısısının -240 derece olduğunu ve bu değerin son 4.5 milyar yıldır değişmediğini belirlediler.

GEZEGEN ‘MADEN’İ
Sedna 1930’da Plüton’nun keşfinden sonra bulunmuş en büyük gök cismi. Kimi astronomlar Sedna’nın Plüton’dan da daha büyük olabileceğini tahmin ediyorlar. California Institute of Technology astronomlarından Prof. Michael Brown liderliğinde yürütülen bir araştırma projesi kapsamında keşfedilen Sedna, Dünya’dan 10 milyar kilometre uzaklıkta Kuiper Kuşağı olarak bilinen bölgede yeralıyor. Kuşakta bulunan binlerce göktaşından şimdiye dek yaklaşık 400 tanesi tam olarak keşfedildi.
Sedna’nın Palomar Gözlemevi’nden çekilen ilk fotoğrafı.
Sedna’nın da içinde bulunduğu Kuiper Kuşağı, astronomlar tarafından bir “maden” olarak nitenlendiriliyor. Yüzlerce buzdan göktaşı içeren Kiuper Kuşağı’nda, 2000’de Varuna (900 km), 2001’de Ixion (1.065 km) ve 2002’de Kuaoar (1.200 km) gezegensileri tespit edilmişti. Şubat ayında ise 1.800 km çapında, 2004 DW gözlem adı ile bir başka gezegensi keşfedilmişti.
Bünyesinde binlerce benzer büyüklükte gök cisminin bulunduğu Kuiper Kuşağı Sedna veya daha büyük yeni keşiflere gebe bir bölge. Sedna’nın daha önce bulunan benzer göktaşlarından farkı kendi başına bir yörünge tutturmuş olması. Arizona’da bulunan Tenagra Gözlemevi gezegenin yörüngesini belirlemek üzere çalışmalara başladı.

’GEZEGEN’LİK TARTIŞMASI
Sedna’nın keşfi gezegen kavramının sorgulandığı ve belki de yeniden tanımlanacağı tartışmaları da alevlendirdi. Bir grup astronom Plüton’nun dani bir gezegen olmadığını düşünüyor. Yapılacak gözlemler sonunda, Plüton’u gezegen sayılması için yeterli koşulların Sedna için de geçerli olduğuna dair fikir birliği oluşursa, Güneş Sistemi’nin on gezegeni olacak. Bilim çevreleri, göktaşının bir gezegen olarak değer kazanmasının daha geniş gözlemler gerektirdiğinin altını çiziyorlar.
Bunların başında da göktaşının bağımsız Güneş merkezli bir yörüngesi olması kuramı geliyor. Sedna’nın eliptik yörüngesinde Güneş’in etrafında tam dönüşünü 10.500 yılda tamamladığı belirtildi. Uzun çapı 135 milyar kilometre ile Sedna’nın yörüngesi Güneş Sistemi’ndeki en uzun yörünge.
Gezegeni keşfeden Dr. Micheal Brown, göktaşını gezegen yerine, kaya ve buzdan oluşan ve hacmen daha ufak olan “gezegensi” (planetoid) olarak nitelemeyi tercih ediyor. Brown Sedna’nın yeterince yüksek bir yoğunluğa sahip olmadığını düşünüyor.
Keşfi Havaii’deki Gemini Observatory’den Michael Brown ve Chad Trujillo ve San Diego’daki Palomar Gözlemevi’nden Yale Üniversitesi astronomu David Rabinowitz birlikte yaptılar. Ekip Sedna’nın etrafında dönen bir de uydusu olduğunu keşfetti.
Güneş Sistemi’nde gezegensi cisim:
Astronomlar, Dünya’dan 7 milyar kilometre mesafede Pluton’un yarısı büyüklüğünde bir gök cismi keşfettiler. Keşfin kesinleşmesi durumunda 1930’da son dokuzuncu gezegenin keşfinden sonra bu Güneş Sistemi’ndeki en önemli buluş olacak. İlk tespitlere göre, cisim 2002 yılında tespit edilen 1287 km çapındaki Kuaoar gökcisminden daha büyük. California Institute of Technology astronomu Mike Brown cismin Güneş Sistemi’nde Pluto’da sonra bulunan en büyük gezegensi cisim olduğunu vurguladı.
Keşfi Mike Brown ve Chad Trujillo Havaii’deki Gemini Observatory’den ve San Diego’daki Palomar Gözlemevi’nden Yale Üniversitesi astronomu David Rabinowitz ile birlikte yaptılar.

YÖRÜNGESİ 252 DÜNYA YILI
Geçici olarak 2004 DW adı verilen cisim Neptün’ün ötesinde donmuş kayaların bulunduğu Kiuper Kuşağı’nda seyrediyor. Gezegen sayılan Pluto da bu kuşakta bulunuyor.
Cismin Güneş’in etrafından en yakın 4.35 milyar km en uzak durumda ise 7.5 milyar km ile bir elips yörüngede döndüğü hesaplandı. Gökcismi bir yörüngeyi 252 yılda tamamlıyor.

GEZEGENDEĞİL,‘PLUTİNO’
1992’den bu yana Güneş Sistemi’nin dış bölgelerinde çapları 1000 km’den büyük 800 göktaşı bulunmuştu. Astronomlar, 2004 DW’nun gezegen tanımına uymadığı için bir gezegen olarak değer kazanmadığının, ancak Güneş Sistemi’nin karanlık bölgelerinde gezegenlere rastlanabileceğinin altını çiziyorlar. Bilimadamları, 2004 DW tarzı göktaşlarına Pluto’ya benzerliklerinden dolayı ‘Plutino’ adını takıyorlar.
Mars’ta keşif oyunu:
Sun Microsystems tarafından 1990’ların başında internet uygulamaları için bir platform olarak geliştirilen Java yazılımı NASA’ya düşük maliyetli kolay kullanımlı bir yazılım alternatifi sundu. Spirit ve Opportunity uzay araçlarını binlerce kilometre uzaktan yürüten Java yazılımının geniş kapsamlı kullanımı için Pasadena Jet Propulsion Laboratory’da özel bir Java birimi kurdu.
Mars Express, gezegene yaklaşıyor:

Avrupa’nın Mars’a gönderdiði Mars Express uzay aracının pozisyonu, Kızıl Gezegen’in kutuplarına daha yakın olacak þekilde yeniden ayarlandı.
Mars Express, Mars’a inmiş olduğu düşünülen ancak kendisiyle tüm uğraşlara karşın bağlantı sağlanamayan Beagle-2 uzay robotundan her ihtimale karşı gelmesi beklenen sinyalleri yakalamaya çalışacak.

Sn ,
bu dersi değerlendirin!

Sn ,
Bu makale için yorumunuzu yazınız...

Konu: Astronomi ve Uzay 3 kişi okuyup oyladı: Kötü

Onay Bekleyen Cevaplar VarCevaplanmış...
    Cevap Bekleyen Sorular : Çöz Kazan ... Puan Kullanıcı
1-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... kolaysa bulun ben nurbey uzay çocuğu 250    nurbey
n/Y kesrinin N/H çarpımının uzayın eninden ne kadar azdır???????????????????????????????????????????????????????????????????????.....
2-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... uzaya 250    mete92
uzaya kaç tane adam gitti(hayvan degil)? ve ? hangi ülkeden gittiler?.....
3-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... gelin bulun 250    nurbey
güneşin 4+5% sinin 2&3%sinin kare kökünün artı 56712890 katının 678 bölümünün %2 si kaçtır?(bilene büyük süpriz ödül).....
4-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... karşılaştırma 250    adısoyadı
bruno,galileo,brahe,kepler,kopernik gibi astronomiye katkı sağlayan bilim insanlarının çalışmalarını çağdaşı olan türk-islam bil.....
5-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... :):):):) 250    kutaygs
SAMANYOLU HANGİ GRUPTA YER ALIR ??????????????????????.....
6-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... ÇOK KOLAY 250    kutaygs
HANGİ LEVHA OKA BENZEYEN BİR ŞEKİLDEDİR ????????????????????.....
7-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... uzay 250    kutaygs
yoğunluğu en az olan gezegen hangisidir ?.....
Bölüm: Astronomi ve Uzay
8-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... Andromeda Galaksisi hakkında Acil! 250    iLLeGaLTM
Merhabalar

Andremoda galaksisinin tutulduğunu duydum.
Fakat böyle bir olayın olması mantıksız geldi.
Bu galaksinin tutulmas.....
9-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... aydan getirilen taş 250    almina00
aydan getirilen taşın modeli ve onun hakkındaki bütün bilgileri verirseniz cok sevinirim şimdiden tesekkür ederim.............
10-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... aydan getirilen taş 250    almina00
aydan getirilen taşın üzerindeki bakterilerin dünyadaki bakterilerle akrabalıgı var mı yok mu???????? LÜTFEN CVPLAYIN BU SORU BN.....

Dersler : Puan Kullanıcı
1-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... BİLİMİN YENİLİKLERİNDE UZAY 10 Voldemord
UZAY

Gökbilimciler, Güneş Sistemi dışında şimdiye kadar gözlenen en küçük gezegeni (dış g.....
2-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... uzay 20 inek84
Uzay çok eski dönemlerden beri insanların büyük ilgisini çekmiş, sonu olup olmadığı; varsa, sınırlarının nereye kadar uzandığı b.....
3-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... TELESKOPUNUZU SEÇERKEN 50 aldeberan_03
TELESKOPUNUZU SEÇERKEN
Eğer bir teleskop ya da dürbün almayı düşünüyorsak, onları önce t.....
Bölüm: Astronomi ve Uzay
4-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... YILDIZLARIN PARLAKLIK SİSTEMİ 30 aldeberan_03
YILDIZLARIN PARLAKLIK SİSTEMİ
Gökyüzündeki yıldızlar, hem gerçek parlaklıklarına hem de bize yakın.....
5-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... GÖKYÜZÜ KOORDİNATLAR 30 aldeberan_03
GÖKYÜZÜ KOORDİNATLARI
Yeryüzü üzerinde bir bölgeyi tanımlarken, onun coğrafi koordinatlar.....
6-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... Akanyıldızlar(Meteorlar) 50 aldeberan_03
GİRİŞ

Başımızı kaldırıp gökyüzüne baktığımızda ve merak etmeye başladığımızda artık amatör astronom (gökbilimci).....
7-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... kuyruklu yıldızın yapısı 45 sokulu
NÜVE: Nisbeten katı ve stabil olan çekirdek, Su buzu ve diğer donmuş gazlar ve az miktarda kozmik toz ve diğer katı cisimlerden .....
8-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... UZAY TEKNOLOJİSİNDEKİ GELİŞMELER 45 PORTY
UZAY TEKNOLOJİSİNDEKİ SON GELİŞMELER

NASA uzay mekiklerinde hata çıktı:
NASA’nın insanlı uzay araçlarından bazılarında üreti.....
9-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... Güneş Sistemi 75 reception
GÜNEŞ SİSTEMİMİZ
Güneş Sistemi, Güneş adını vermiş olduğumuz bir yıldız , bu yıldızın çevresindeki belirli yörüngelerde.....
Bölüm: Astronomi ve Uzay
10-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... ayın dünya üzendeki etkileri 15 nizameddin
ayın dünyamız üzerindeki etkileri.....

İpuçları : Puan Kullanıcı
1-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... karadelikler 10 astrohalil
Öncelikle karadeli?in ne oldu?unu açyklamaya çaly?ayym.Ya?amlaryny bitiren gezegenler bir süre sonra süper nova denen bir patlam.....
2-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... yıldazlar ne kadar yaşar 20 targigrades

Yıldızların Yaşam Süreleri
Yıldızlar yaşamın gelişebilmesi için yeterince uzun yaşamalıdırlar.
Yıldız
Kütle (Mgüneş)
Ya.....
Bölüm: Astronomi ve Uzay
3-  Ayrıntılı bilgi için tıklayın... Türk Nasa'sı kuruluyor ayrıntılı bilgi için tıklay 15 Samurai_133
Türk NASA’sı kuruluyor
Hava Kuvvetleri Komutanlığı Türk Uzay Kurumu’nun kurulması için girişim başlattı.

Hava Kuvvetleri Ko.....